onsdag 1 maj 2013

My 30-Day Blog Love Affair # 24 (nystart)


Det här med att blogga varje dag i 30 dagar går visst sådär för mig men jag fortsätter att låtsas som att inget har hänt fast jag har gjort uppehåll i två dagar ;-)

Det är så härligt med månadssiften tycker jag. Motivationen till nystarter blir av någon anledning så mycket större då. Jag har bestämt att maj ska få vara en renande, livfull månad så jag har beslutat mig för att helt ta bort vetemjöl och vitt socker. Istället vill jag äta RIKTIG mat. Jag vill dra ner på kolhydraterna men fortfarande äta frukt och rotsaker. Jag vill fortfarande äta godsaker men bara naturliga sådana utan raffinerat socker, istället vill jag söta med honung och agavesirap där det behövs.  Jag vill också äta bröd ibland men bara hembakt med dinkelmjöl och andra sädesslag istället för det vita vetemjölet.

Så välkommen sköna, gröna, levande maj!

Inga kommentarer: