torsdag 26 december 2013

Fearless



Under 2013 har mitt lilla ord varit ”fearless”. Jag har inte aktivt dokumenterat hur detta har präglat mitt år men ordet har faktiskt funnit med mig som en trogen och ibland besvärlig vän. Jag tror verkligen att ordet har hjälpt mig att ta kliv jag kanske inte annars hade vågat.

2013 Har varit ett år med många förändringar och jag tackar mitt ord för att jag har vågat ta mig an dessa utmaningar utan att få total panik.

Jag har till och från under året varit aktiv på olika dejtingsajter  och trogen mitt ord har jag vågat träffa en hel del på riktigt, de flesta träffarna har varit smärre katastrofer men så för en månad sedan träffade jag T. Oavsätt hur denna relation kommer att utveckla sig är jag så glad över att jag vågade ta steget och öppna upp mig själv för den möjligheten.

Jag började mitt nya fantastiska jobb på Änglastämman i slutet av februari och kastade mig in i något helt nytt. Jag var många gånger orolig och rädd men då hade jag mitt ord att hålla i handen. Under året har jag även haft en hel del sångjobb vilket har varit superkul men också läskigt såklart. I mitt bakhuvud finns hela tiden minnen av tiden då jag mådde dåligt, att våga ta steget att ställa sig i rampljuset igen.

Inför 2013 skrev jag så här angående mitt ord:
Jag vill vara modig och leva det liv jag vill
Jag vill inte styras av rädsla utan våga leva livet fullt ut och uppleva allt som kommer i min väg
Jag vill stå rak i ryggen orädd inför ovisshet och nya vägar. 
Jag vill våga utmana mig själv och göra saker även om det finns en risk att misslyckas

Jag känner att mitt ord har fungerat precis som jag hoppades. Nu ser jag fram emot ett nytt ord med ett nytt ledord. Vilket ord det blir det måste jag nog fundera på i några dagar till.

Inga kommentarer: