söndag 17 februari 2013

Spridda tankar om min yogalängtan

Jag längtar efter mer yoga i mitt liv!
Jag tilltalas verkligen av tanken att gå upp klockan 5 varje morgon och ha mina morginrutiner och att göra min yogaserie. 

Jag vet inte varför jag längtar och tilltalas så av det....
Är det på grund av min svartvita personlighet som alltid vill alldeles för mycket? eller är det en längtan efter något som det är meningen att jag ska göra eftersom jag innerst inne vet att jag skulle må bra av det?

Hur skulle en sådan rutin få plats i mitt liv? Är det ens möjligt att gå och lägga sig senast halv nio så att man orkar upp på morgonen? Kanske skulle det vara bra för mig eftersom jag ändå alltid är så trött på vardagkvällarna?

Skulle jag våga prova? Vad händer om jag mår dåligt eller är för trött någon dag och inte kan yoga? Vad händer om jag misslyckas? Måste det vara så extremt från början? Detta är ju en längan jag har haft länge och det är också något som jag har provat på vid olika tillfällen. Varför skulle jag lyckas denna gång? Varför skulle jag inte lyckas denna gång?

Jag måste våga att leva det livet jag vill men det är ju så svårt! Måste det vara svart eller vitt, av eller på? Ja kanske måste det vara så delvis. Kanske måste jag jobba MED mina personlighetsdrag istället för emot dom.. Det viktiga är nog att försöka komma bort från fördömandet.
Bara för att jag ger upp något och gör något annat istället behöver jag ju inte tolka det som ett misslyckande

Rädslan för att misslyckas får inte styra. Samtidigt får inte mina mål vara oöverkomliga.

Härmed sätter jag därför upp ett litet mål att prova. Jag ska prova denna vecka att komma upp tidigt så att jag hinner att yoga på morgonen innan jag åker till jobbet. Sedan får tiden utvisa om det är hållbart.

Hoppas ni får en fin start på veckan!
Namaste och kram!

Inga kommentarer: