onsdag 13 februari 2013

Lite läst

Idag har jag uppdaterat min läslista med dessa två böcker:

5. Kind of cruel av Sophie Hannah
Jag hade läst om denna bok på några bokbloggar och såg verkligen fram emot den. Jag trodde den hade allt som jag gillar i en thriller/deckare men nä! Den bara matade på och på och blev ju aldrig riktigt spännande. Man anade ganska snabbt hur det låg till även om vissa pusselbitar kom fram på slutet. Det var många personer och jag känner inte att jag anknöt till någon direkt. Nej uch vilken tråkig bok tänk att jag tog mig igenom den, hehe :-)

6. Delirium av Lauren Olivier
WOW! Jag älskar denna bok! Som ni vet är dystopier något av en favorit för mig och för tillfället är jag extra förtjust i "young adult" genren. Denna bok är (som alla andra nu för tiden) första delen av en trilogi. Jag tycker absolut att denna är i klass med Hunger games, kanske ännu bättre... Jag känner på mig att detta kommer bli en sån där serie jag läser om några gånger ;-)

Jag tänker att det skulle vara kul att ha läst minst 52-böcker vid årets slut = en bok i veckan. Jag har det inte som löfte eller så men ändå som en mållinje som förhoppningsvis hjälper mig att prioritera läsningen. Nu är det vecka 7 och jag har läst ut 6 böcker, det känns ändå som att jag är ganska i fas :-)

Hoppas ni har haft en härlig onsdag!
KRAM!

1 kommentar:

Fru Bävers virkvrå sa...

Tack för tipsen! Är stort fan av Hungerspelen så Delirium låter intressant!