söndag 10 februari 2013

Julklapp till lilla S

Jag har så himla mycket att blogga om men jag hinner väl så småningom ;-) Idag vill jag visa två små dockor jag gjorde i julklapp till en liten tjej. Dockorna är sydda i filt och ansiktena är nålfiltade i ull eftersom jag inte hade någon hudfärgad ull. Dom ligger i en liten plåtask som jag fick med någo gång då jag köpte något elektrisk. Aken är klädd med tyg och band som "spjälskydd"

Dom fick ett litet virkat täcke av bomullsgarn

Håret är av okardad merinoull (därför är det lockigt)

Dom är ganska så små och söta 

Hoppas ni alla har en härlig helg. Jag skulle åka på läger men blev hemma och sjuk istället, så himla tråkigt att missa lägret men väldigt välbehövligt med en vilohelg. 
KRAM!


1 kommentar:

Linda sa...

Helt underbar julklapp, så söta! Kan tänka mig att de blev uppskattade!