onsdag 14 november 2012

Vardagens årstider



Jag älskar att bo i ett land som har årstider, det finns så mycket vackert och fint i varje årstid (även om jag hävdar bestämt att vintern är alldeles, och då menar jag ALLDELES för lång) En jobbig sak med årstider är att vardagslivet också påverkas av föränderligheten  i naturen, i alla fall känner jag att det är så.


När hösten började krypa närmare hade jag en vardaglig rutin som jag var ganska nöjd med. Jag proriterade det som är viktigt för mig och anpassade min dygnsrytm efter min energinivå (bland annat så gick jag upp tidigt och tränade varje morgon eftersom det var enda sättet att få det gjort). Nu när det är så mörkt och vädret är kallt och blåsigt så fungerar inte denna rutin alls eftersom min energi är helt annrlunda och min naturliga dygnsrytm blir också påverkad. Min kropp skriker om jag tvingar upp den till morgonträning innan jobbet så nu måste jag hitta något annat som funkar.

Därför funderar jag mycket just nu. Jag funderar och experimenterar kring hur jag ska få ihop min vardagsrutin igen, så att jag lever det liv jag vill leva. Det är sannerligen inte lätt men jag tror och hoppas att det går. KRAM!
Source: virsutis.com via Brooke on Pinterest

Inga kommentarer: