måndag 1 oktober 2012

Välkommen till mitt nyorganiserade kök

Äntligen kommer ett levnadstecken från mig :-) Mitt liv leker just nu så jag har lite svårt att hinna med, hihi! Tänk att mitt lilla ord det här året är LIV och jag lever livet så mycket att jag knappt hinner dokumentera det, det är härligt!

För några veckor sedan startade jag ett stort organiseringsprojekt efter en utmaning hos A bowl full of lemons. Varje vecka organiserar man ett nytt rum eller utrymme.



Jag ligger något efter men jag tar det i den takten livet tillåter och rapporar när jag hinner. Jag har varit extremt dålig på att fota "innnan foton" men ni får hålla till godo med att se hur det blev efter :-)

Här är mitt lilla kök:





Jag älskar verkligen min nya ljusstake och mitt lilla saltkar jag fyndade för 20 kronor på loppis :-)


Jag tog mig äntligen i kragen och målade min hylla vit. Detta projekt har funnits på min lista sedan jag fyttade in för nästan ett år sedan, så himla skönt att få det gjort

På micron är min lilla te-station i burkar. Tillbehör som filter och tekulor ligger i en låda precis under så att allt finns på samma plats (ja, jag dricker mycket te så detta är viktigt, hihi)

Köksredskap har jag hängandes, de flesta i alla fall

Så här ser det ut sett från dörren

Min bästa omorganisation är detta skåp. Mina plastbyttor har alltid bott i ett underskåp och det blir ALLTID kaos eftersom jag inte riktigt orkar böja mig ner en längre tid. Nu bor dom i ett överskåp så att det är lätt att nå och förhoppningsvis hålla ordning.

Kylskåpet har fått många behållare som förhoppningsvis ska hjälpa till att hålla ordning även när det är mera välfyllt.

Hoppas ni har haft en härlig helg. Jag har varit på scrapträff och haft det underbart. Förhoppningsvis kommer en uppdatering därifrån snart. Nästa organisationsgrej som ska bloggas är skafferiet så kika gärna in snart igen . KRAM!

2 kommentarer:

Aase sa...

Vilket ljust och fint kök du har! Välorganiserat också! Det är bra för då underlättar man för sig själv! Härligt att läsa och känna att dina livsandar vaknat till liv!
Njut vännen och ta en dag i taget.
Det finns så mycket gott att se fram emot när livet ser lite ljusare ut, men det är bra att ha sörjt, mått dåligt och sedan få vakna upp!!! Kramar i massor!!!

Aase

Beas sa...

LIV!

Det är så det ska vara.

Fulla lungor, ögonblick och sinne med LIV!

Sedan ser du ut att ha ett väldigt mysigt kök nu, hoppas du känner verklig frid i sinnet när du sitter vid köksbordet.