söndag 1 april 2012

Prinsesskalas

Idag har jag haft turen att få vara med och fixa lite på ett prinsesskalas för en nybliven fantastisk 5-åring. Här kommer såklart lite foton:
Vi kalasade på ett glass-slott.
Basen är glass, Port och fönster är gjort av spritsad grädde, torn av våffelstrutar och så dekorerade jag med små rosor av marsipan, strössel, några maränger och flaggor av washitejp och tandpetare-

Så enkelt men ändå fint och supergott

I fiskdammen kunde man fiska upp rosa skattkistor

Vi lekte också "sätt pussen på grodan" Pussarna var gjorda av papper och sattes fast på grodan med dubbelhäftande tejp
Självklart var också jag prinsessa dagen till ära, hihi

Hoppas ni också har haft en fantastisk helg
KRAM


4 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Vad jag blir glad när jag ser vilken härlig skaparglädje du besitter!
Önskar att jag hade varit bjuden :)

sonja lövgren sa...

Jättekul att se, jag ska ju ha prinsesskalas den 28 för Lovina. Superläcker tårta! Kram Sonja

Hegu sa...

Men vilket kalas! Tårtan är superfin!! Får jag lägga upp bilden på Pinterest? Jag har en liten tjej som säkert skulle vilja ha en liknande tårta någon gång i framtiden. Hon har inte kommit till prinsessåldern ännu...:)

Önskar dig en fin påsk!

Kram
Helen

Veronica Tingvall sa...

Tack för alla fina ord. Klart du får pinna den Helen det blir jag bara glad för :-D